[Itron] 펜실베니아주 랭커스터 지역의 물 효율성 향상 나서

세계 선도의 기술 서비스 기업인 이트론(Itron) 사는 랭커스터(Lancaster) 지역의 물 효율성과 고객 서비스를 향상시키기 위해 랭커스터 공공사업국과 계약을 맺었다고 지난 7월 19일 밝혔다. 도시는 배수시스템을 이트론(Itron)의 스마트 워터 솔루션으로 현대화하고 커뮤니케이션 네트워크를 유지하고 이트론의 분석적 적용을 관리하기 위해 Itron Total Outcomes을 사용하기로 했다. 

이트론의 솔루션은 랭커스터 지역의 고객 서비스와 운전 특성 분석을 향상시키고 계량기 데이터를 실행 가능한 지능형 분석으로 바꿈으로써, 소비자의 수요를 보다 잘 이해하도록 할 것이다. 도시는 주거용 배관에서 발생하는 누출을 감지함으로써 물 효율성을 높일 예정이다. 초기 분석에 의하면 이 기술은 납세자에게 매년 13만 달러에서 20만 달러에 해당하는 요금 절감의 효과를 보였다.  

랭커스터(Lancaster)는 컴퓨터 네트워킹과 이동통신의 혼합사용 방식을 채택해, 계량기 측정에 있어 효율성과 정확성을 동시에 향상시킬 예정이다. Itron Total Outcomes로 이트론의 전문가 팀은 지속적인 네트워크 유지에 책임을 다 할 것이다.  

랭커스터(Lancaster) 공공사업의 책임자 Charlotte Katzenmoyer는 “현재 지역의 일순위 과제는 물의 낭비와 수리비용의 손실을 막기 위해 노후 기반시설을 교체하는 것이다. 아마 이트론의 기술이 효율적인 물 순환을 가능케 하는 도구 역할을 할 것이다”라고 말했다. 이어 “기존보다 향상된 시스템 상의 시정을 통해 자세한 계량기 데이터와 분석으로 효과를 얻길 바란다”라고 말했다. 

랭커스터의 시장인 Rick Gray는 “이 기술에 투자함으로써, 우리는 배관의 누수를 알아채고 수리할 수 있게 됨과 동시에 납세자들의 부담도 덜었다”라며 이트론 기술의 경제적 이점에 대해 높이 평가했다.  

이트론의 북아메리카 수자원 영업 부사장인 Paula Billingham는 “정보는 물 효율화의 핵심 요소다. 우리의 스마트 워터 솔루션으로 랭커스터 지역은 효율적인 물순환 시스템을 관리하는 데 필요한 새로운 데이터와 시야를 갖게 될 것이다”라고 말했다. 

[원문보기] 

ITRON TO HELP IMPROVE WATER EFFICIENCY IN LANCASTER, PENN.

Itron, Inc. a world-leading technology and services company dedicated to the resourceful use of energy and water, announced today that the City of Lancaster Public Works Department has signed a contract with Itron to improve the city’s water efficiency and customer service. The city will modernize its distribution system with Itron’s smart water solution and use Itron Total Outcomes to maintain the communications network and host Itron’s analytics application.

Itron’s solution will enable the City of Lancaster to enhance customer service, improve operational analysis and better understand consumer demand by turning detailed meter data into actionable intelligence using analytics. The city will be able to improve water efficiency through detection of residential plumbing leaks. The city’s initial analysis indicates that the technology will save taxpayers an estimated $130,000 to $200,000 per year. 

The city will use a hybrid deployment of mobile and network communications to gather meter data, which will help improve the efficiency and accuracy of meter reading. With Itron Total Outcomes, Itron’s team of experts will be responsible for ongoing maintenance of the network. 

“The city’s priority is to replace our aging infrastructure so we can avoid water waste and costly repairs. Itron’s technology gives us the tools to ensure the efficient delivery of water,” said Charlotte Katzenmoyer, director of public works at the City of Lancaster. “We look forward to benefiting from detailed meter data and analytics to give us better visibility into our system. And with Itron Total Outcomes, we don’t have to worry about ongoing hardware or software maintenance.” 

Lancaster Mayor Rick Gray lauded the economic benefits of Itron’s technology. “By investing in this technology, we’ll be able to detect and repair leaks in our water transmission lines, saving city taxpayers from bearing the high cost of dealing with water main breaks. The same technology will help our residential and commercial customers identify leaks on their own property, so they can have it repaired and avoid being surprised with a huge water bill,” he said. 

“Information is at the core of water efficiency. With our smart water solution, the City of Lancaster will gain the data and insights it needs to better manage its system and ensure the resourceful delivery of water,” said Paula Billingham, Itron vice president of sales, marketing and delivery for Water North America. “Coupled with Itron Total Outcomes, we are making it easier for the City of Lancaster to focus on gaining benefits from our solution instead of having to focus time and resources on maintenance.”


[출처 : Water World /2016년 7월 19일]

저작권자 © 워터저널 무단전재 및 재배포 금지