[독일] 미세 플라스틱 문제 해결방법

마이크로 플라스틱은 지구 환경 문제이다. 입자의 약 1/3은 빗물에 의해 하수구로 씻겨 진 타이어 마모로 인해 바다로 유입된다.  따라서 과학자들은 이 문제를 해결하기 위해 긴급히 노력하고 있다.

미세 입자의 문제는 작은 입자가 바다에 닿으면 음식과 함께 물고기, 홍합 또는 새들에 의해 소비된다는 사실 때문에 훨씬 더 시급하다.  GKD - Gebr.  Kufferath AG는 이러한 노력에 기여하고 있다.

독일연방 교육연구부 (BMBF) 토마스 레이첼(Thomas Bachelor)의 국무장관은 Duren의 기술자들에게 연구 프로젝트인 타이어 찌꺼기에 대해 약 18만5천 유로의 자금을 제공했다.

수치는 놀라울 정도다. 거의 4천600만대의 자동차가 독일에 등록되어있다. 이들 자동차가  3만1천 마일 주행할 때마다 타이어 당 약 2파운드의 마모 찌꺼기를 만든다.  이는 고무, 그을음, 광물유, 첨가제 및 금속 물질로 구성된 연간 11만 톤 이상의 타이어 마모 잔해와 동일하다. 

천연 및 합성 고무 혼합물의 중합체는 마이크로 플라스틱 입자로서 하수로 빗물과 함께 휩쓸린다. 거기에서 그들은 사실상 바다로 흐트러지지 않는다. 최신 연구에 따르면 전례없는 규모로 오염되어 있다고 한다. 

작은 플라스틱 입자는 현재 해양 깊이 1만6천 피트에서 발견되었으며 심지어 북극에서도 발견된다. 이것은 중대한 결과를 낳는다. 검사된 모든 물고기와 홍합 종은 위장에 플라스틱 미립자를 가지고 있다.  해양 조류도 먹는다.

효과적인 예방 전략을 개발하려면 마모 요인, 진입 경로, 확산 채널 및 효과를 상세히 조사 할 필요가 있다. BMBF가 후원하는 환경연구 프로젝트에서 타이어 찌꺼기의 목적은 도로에서 물이 빠지는 물에 타이어 마모 찌꺼기로부터 마이크로 플라스틱의 양을 기록하는 것이다. 

이러한 목적으로 마모 잔해의 양은 마모 시험 및 현장 샘플링을 통해 결정되어야 한다. 운전 상황, 타이어, 차량 및 도로 유형과 같은 요소가 고려된다. 이 프로젝트의 핵심 과제는 시료 채취 바구니 개발이다. 이것들은 높은 물의 양을 견딜 수 있어야하고 또한 마이크로 플라스틱 입자를 확실하게 뒤로 잡을 수 있어야 한다.

메쉬 전문가의 선도적 인 전문 기술은 여러 가지 여과 속도의 필터 볼에 적합한 메시를 설계하고 개발하는 데 필요합니다. 1∼2cm의 구멍이 있는 매우 거친 메쉬 구조에서 모든 구멍이있는 메시까지 절대 6μm. 시뮬레이션과 광범위한 실험실 분석을 기반으로 GKD는 적합한 메쉬 구조를 개발하여 직조 시설에서 하이테크 직기로 제조한다.

이 프로젝트를 조정하고있는 베를린공대(Technical University, TU)는 이전 연구 프로그램의 프로젝트 리더 였기 때문에 이 회사를 파트너로 선택했다.  그것의 전임자 같이, 환경에있는 타이어 파편은 또한 3 년간 달릴 것이다. 

다른 파트너는 Wessling 테스트 연구소, 빗물 관련 서비스 및 제품 전문 Sieker 엔지니어링 회사 교수 및 Continental Reifen Deutschland GmbH이다.  2017년 8월 1일에 프로젝트가 시작될 때 토마스 레이첼(Thomas Rachel) 국무장관은 약 18만5천 유로의 수표를 제출하여 해결책을 찾을 수 있기를 희망했다.

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Dealing with the problem of microplastics

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Microplastics are a global environmental problem. Around a third of the particles are caused by tire wear that is washed into the sewers by rainwater, where they then enter the sea. Therefore, scientists are urgently trying to overcome this problem.

The problem of microplastics is even more urgent due to the fact that when the tiny particles reach the sea, they are consumed by fishes, mussels or birds with their food. GKD ? Gebr. Kufferath AG is contributing toward these efforts: the Parliamentary State Secretary for the German Federal Ministry of Education and Research (BMBF), Thomas Rachel, has now presented the technical weavers in Duren with funding of approximately €185,000 for the research project Tire debris in the environment.

The figures are alarming: almost 46 million cars are registered in Germany. Each one of them creates almost two pounds of wear debris per tire for every 31,000 miles driven. This equates to over 110,000 tons of tire wear debris per year, consisting of rubber, soot, mineral oils, additives and metallic substances. The polymers in the natural and synthetic rubber mixture are swept with the rainwater into the sewers as microplastic particles. From there they flow virtually unhindered toward the sea, which the latest studies suggest they are polluting on an unprecedented scale. The tiny plastic particles have now been found at ocean depths of 16,000 ft and even in the Arctic. This carries grave consequences; all examined fish and mussel species have these plastic microparticles in their stomachs. Marine birds then also eat them.

Finding a solution
In order to develop effective preventive strategies, it is necessary to investigate wear factors, entry paths, spreading channels and effects in detail. The objective of the Tire debris in the environment research project sponsored by the BMBF is to record the quantity of microplastics from tire wear debris in the water that drains off roads. For this purpose, the quantities of wear debris are to be determined by means of wear tests and on-site sampling. Factors such as driving situations and tire, vehicle and road types will be taken into account. A key task of this project is the development of baskets for taking samples. These must be able to withstand high water volumes while also reliably holding back the microplastic particles.

The leading expertise of the mesh specialist is in demand for the design and development of a suitable mesh for the filter bowls with multiple filtration rates, from very coarse-meshed structures with apertures of one to two cm, all the way up to meshes with apertures of absolute 6 μm. On the basis of simulations and extensive laboratory analyses, GKD will develop suitable mesh structures that will then be manufactured on high-tech looms in its own weaving facility.

The Technical University (TU) of Berlin, which is coordinating the project, chose the company as a partner because they had been the project leader in the previous research program. Like its predecessor, Tire debris in the environment will also run for three years. The other partners are the Wessling test laboratory, the Prof. Dr. Sieker engineering company, which specializes in services and products relating to rainwater, and Continental Reifen Deutschland GmbH. At the start of the project on August 1, 2017, the Parliamentary State Secretary Thomas Rachel handed over a cheque for approximately €185,000, with the hope that a solution might now be found.

[출처 = Filtration+Separation(www.filtsep.com) / 2017년 9월 13일] 

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