[노르웨이] ABB, 'Azipod®전기 추진시스템' 연 170만 달러 연료비 절감
 

해양컨설팅업체인 델타 마린(Deltamarin) 의 독립적인 연구에 따르면 ABB의 'Azipod®전기 추진 시스템'이 선박 당 연례 연료비용을 최대 170만 달러 절감 할 수 있었으며 지속가능한 해양기술 분야에서 Azipod 추진력을 선도하는 시장 지위를 강화했다.

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 Azipod®조종 가능한 추진 시스템
 

연구자들은 7개의 기존 페리 선로를 통과하는 시뮬레이션을 통해 기존의 샤프트 라인 추진 시스템으로 동력을 공급받은 비슷한 선박에 비해 10MW 중형 전력장치 'Azipod®장치'가 장착된 페리가 연료를 덜 소비한다는 사실을 발견했다. 더 낮은 연료 소비는 또한 Azipod® 구동 페리가 연간 약 1만 톤의 CO2 배출을 감소시킬 수 있음을 의미한다. 이것은 연간 약 2천200대의 승용차가 배출하는 이산화탄소의 양과 같습니다.

무역협회 Interferry에 따르면 매년 21억 명의 승객을 운송하는 세계 페리업계는 2025년까지 연간 배출량을 30% 줄이겠다는 국제해사기구의 목표를 달성해야 한다는 압력을 받고 있다.

페리가 에너지 효율을 높이고 배기가스를 줄이는데 도움을 주기 위해 ABB는 2019년 6월에 중간 전력 범위의 'Azipod®추진 시스템' 시리즈를 출시했다. 최신 'Azipod®시리즈'는 7.5 ∼14.5 MW의 전력 범위에서 사용할 수 있으며 격차를 메꿔 줄 것이다.

ABB의 산업자동화사업부 사장인 피터 테아위치(Peter Terwiesch)는 "우리는 선박의 잠재력을 극대화하고 궁극적으로보다 지속 가능한 운영을 가능하게하는 전기, 디지털 및 연결 솔루션 포트폴리오를 지속적으로 강화하고 있다"라면서 "해양을 포함하여 중력 범위의 'Azipod®추진 장치'가 출시됨에 따라 우리는 환경 영향을 줄이면서 선박의 성능을 향상시킬 수있는 더 많은 선주를 권한을 부여할 수 있게 될 것이다"라고 말했다.

전기 구동모터가 선박 선체 밖의 잠수 된 포드에 있는 'Azipod® 추진 시스템'은 기동성과 작동 효율을 높이기 위해 360도 회전 할 수 있으며 기존의 샤프트 라인에 비해 최대 20 %까지 연료 소비를 줄일 수 있다.

또한 소음과 진동이 적기 때문에 'Azipod®추진 시스템'은 승객과 승무원의 편의를 향상시킵니다.  Azipod® 추진 시스템은 1,500 만개 이상의 운전 시간을 축적하여 승객 크루즈 부문에서만 70 만 톤 이상의 연료를 절약했다.

최신 Azipod® 'M'시리즈에는 입증 된 Azipod®추진 기술을 활용하고 전력을 더욱 늘리고 효율을 극대화하기 위해 정제 된 ABB의 4 세대 영구 자석 모터가 장착되어 있다. 시스템의 단순한 설계로 견고성과 신뢰성이 향상되며 동시에 유지 보수가 용이하다.

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                                최근 Azipod® propulsor 제품군 인 Mid-range Azipod® 시리즈
 

이 확장으로 Azipod®추진 제품군은 이제 1-22MW의 출력 범위를 커버하며 더 작은 기술에서 가장 혹독한 조건에서 독립적으로 작동 할 수 있는 쇄빙선까지 사용할 수 있다. 중간 전력 범위는 차량과 승객 모두를 운송하는 페리 및 RoPax 선박 외에도 대형 해양건설 선박, 중형 유람선 및 셔틀 탱커에도 적용될 수 있다.

지속 가능한 운송의 세계 선도자 중 하나인 ABB는 내년 인도가 예정되어 있는 LNG 동력 바이킹 라인 선박을 위한 'Azipod®추진 시스템'을 포함하여 이미 페리 부문에서 여러 가지 획기적인 주문을 받았다.  Azipod®추진은 핀란드 해운회사인 와사라인(Wasaline0이 스웨덴과 핀란드간에 운영되는 최근에 주문 된 이중 연료 및 배터리 전원 페리에 대해서도 선호되었다.

Wasaline의 피터 스텔버그(Peter Stahlberg) CEO는  "미래를 보장하는 견고한 RoPax 페리를 건설하려면 에너지 효율을 높이고 귀중한 공간을 절약하며 승객의 편안함을 높여주는 입증 된 기술이 필요하다. 이러한 기능과 페리가 바쁜 노선에 중요한 정확한 일정을 운영할 수 있게 하는 뛰어난 기동성과 결합하여 ABB의 Azipod®추진 장치는 우리 신축 프로젝트의 자연스러운 선택이 되었다"라고 말했다.

ABB는 기후변화의 원인을 직접적으로 해결하는 솔루션으로 세계 매출의 절반 이상을 창출하여 지속 가능한 발전의 최전선에 서 있다.


[원문보기]

ABB Azipod® Electric Propulsion Can Save $1.7 Million in Fuel Costs Annually, Study Shows


LILLESTRØM, NORWAY--(Business Wire / Korea Newswire) June 05, 2019 -- An independent study by marine consultancy Deltamarin revealed that the ABB Azipod® electric propulsion system for ferries could save up to $1.7 million in annual fuel costs per vessel, strengthening Azipod® propulsion’s market-leading position in sustainable marine technologies.

By simulating a transit on seven existing ferry routes, researchers found that a ferry equipped with twin 10 MW mid-power range Azipod® units consumed less fuel compared to a similar vessel powered by a traditional shaftline propulsion system. Lower fuel consumption also means that the Azipod®-powered ferry would reduce CO2 emissions - by approximately 10,000 tons per year. This is equivalent to the amount of carbon dioxide emitted by about 2,200 passenger cars annually.

The global ferry industry, which transports 2.1 billion passengers every year, according to trade association Interferry, is facing increased pressure to meet the International Maritime Organization’s target of reducing annual emissions by 30 percent by 2025.

To help ferries improve energy efficiency and lower emissions, ABB is launching a new series of mid-power range Azipod® propulsion systems in June 2019. The latest Azipod® series will be available in the 7.5 to 14.5 MW power range and will fill the gap between the low and high-power range of Azipod® propulsors already in the market.

“We are continuously strengthening our portfolio of electric, digital and connected solutions that maximize the potential of ships and ultimately enable more sustainable operations,” said Peter Terwiesch, President of the Industrial Automation business at ABB, which offers solutions for a wide range of industries, including marine. “With the launch of the mid-power range Azipod® propulsion, we will be able to empower more shipowners to improve the performance of their vessels while lowering environmental impact.”

The Azipod® propulsion system, where the electric drive motor is in a submerged pod outside the ship hull, can rotate 360 degrees to increase maneuverability and operating efficiency, and has a proven ability to cut fuel consumption by up to 20 percent compared to traditional shaftline propulsion systems. Due to minimal noise and vibration, Azipod® propulsion also improves passenger and crew comfort. Azipod® propulsion systems have accumulated more than 15 million running hours, saving over 700,000 tons of fuel in the passenger cruise segment alone.

The latest Azipod® ‘M’ series is equipped with ABB’s fourth generation permanent magnet motors that draw on proven Azipod® propulsion technologies and have been refined to further increase power and maximize efficiency. The design simplicity of the system provides increased robustness and reliability, at the same time allowing for ease of maintenance.

With this expansion, the Azipod® propulsion family now covers the power range of 1-22 MW and is available for vessels from smaller crafts to icebreakers capable of independently operating in the harshest conditions. In addition to ferries and RoPax vessels that carry both vehicles and passengers, the mid-power range will also be applicable for larger offshore construction vessels, midsize cruise ships and shuttle tankers.

ABB - one of the world’s leading enablers of sustainable transportation - has already received several breakthrough orders in the ferry segment, including an Azipod® propulsion system for an LNG-powered Viking Line vessel due for delivery next year. Azipod® propulsion was also preferred by Finnish shipping company Wasaline for a recently ordered dual-fuel and battery power ferry, which will operate between Sweden and Finland.

“Building a future-proof, robust RoPax ferry requires proven technology that enables energy efficiency, saves valuable onboard space and provides increased passenger comfort. These features, coupled with superior maneuverability that would allow the ferry to operate a precise schedule crucial for a busy route, have made ABB’s Azipod® propulsion a natural choice for our newbuild project,” - said Peter Stahlberg, CEO of Wasaline.

With over half of its global revenue generated from solutions that directly address the causes of climate change, ABB is at the forefront of sustainable development.

[출처=ABB(https://new.abb.com/news/detail/24879/abb-azipodr-electric-propulsion-can-save-17-million-in-fuel-costs-annually-study-shows) 2019년 6월 5일자 보도자료]

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