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[미국] Gap, Arvind Limited와 의류산업 절수형 혁신 이끈다
2019년 06월 13일 (목) 09:28:56 워터저널 webmaster@waterjournal.co.kr

[미국] Gap, Arvind Limited와 의류산업 절수형 혁신 이끈다

글로벌 의류업체인 Gap Inc.(NYSE : GPS)는 6월 11일 인도의 아빈드 리미티드(Arvind Limited)사와 장기간 대외구매(sourcing) 및 프랜차이즈 파트너와 새로운 파트너십을 체결하여 세계적인 물 부족 문제를 해결하는 업계 최고의 솔루션을 개발했다. 

의류산업은 세계에서 물을 가장 많이 사용하는 업종 중 하나이며, 특히 인도에서는 인구의 54%가 극도로 높은 수위에 직면해 있다. 두 회사는 섬유제조산업에 의한 물 사용을 줄이는 입증된 기법과 기술의 채택을 촉진하기 위해 새로운 혁신센터를 개설할 계획이다. 

또한 Arvind와 Gap Inc.는 인도의 아마다다드(Ahmedabad)에 있는 Arvind의 데넘 밀(denim mill)에서 담수사용을 제거하는 새로운 수처리 시설에 투자하고 있다. 이 시설은 202년 말까지 30억 리터의 담수를 저장하고 지역사회의 중요한 담수자원을 보존한다.

기후변화와 인간의 필요에 따라 물이 점점 희소해짐에 따라 의류업계는 담수 수요를 줄이라는 압력에 직면해 있다. 2020년에 개장될 이 새로운 센터는 의류업체, 제조공급업체 및 공급 업체, 지속가능성 전문가, 학계 및 기타 환경 이해 관계자가 의류 분야의 수질관리를 향상시키고 확장할 수 있는 혁신 허브가 될 것으로 기대하고 있다. 

1만8천 평방피트의 공간에는 다음과 같은 특징이 있다. 물관리 모범사례 및 재활용 기술을 보여주는 시설과 실험실 공간으로 물관리 솔루션을 개발하고 강의실 교육 및 회의 공간을 개발할 수 있다. 이 센터가 완료되면 센터는 다른 공장 및 세탁소에서 이 시설을 확장 가능한 솔루션을 생성한다.

오늘날, 인도에서 데님을 제조하는 최초의 공장인 Ahmedabad에 있는 Arvind의 데님 공장은 매일 800만 리터의 담수를 소비한다. 일단 건설되면, 새로운 물 처리 시설은 담수 사용의 100%를 재생된 물로 대체한다. 

특히 이 새로운 시설은 멤브레인 바이오 리액(Membrane Bio Reactor, MBR) 공법을 사용하여 처리과정에서 화학물질을 사용하지 않고 주변지역에서 배출한 가정용 하·폐수를 처리하므로 보다 깨끗하고 지속 가능한 프로세스가 된다. 

이 시설은 현재 공사 중이며 9월까지 시운전될 예정이다. 데님 공장에서 담수 사용을 배제하는 것 외에도 Arvind, Gap Inc. 및 현지 물 부족 문제로 인해 공장에서 공급되는 다른 브랜드의 사업 위험을 줄일 수 있다.

이 노력은 두 개의 주요 산업계 선수를 모으고 있다.  인도의 Arvind 직물제조는 1931년으로 거슬러 올라간다. Gap Inc.의 글로벌 공급망은 30개가 넘는 소싱 국가에서 운영되고있다.

Gap Inc.의 아트픽(Art Peck) 사장은 "세계는 물 위기에 직면해 있으며 Gap Inc.는 물 사용을 줄이기 위한 의미 있고 확장 가능한 방법을 찾는 데 전념하고 있다. 전통적으로 제조 의류는 물을 많이 소모하는 물 낭비 과정이었다"라면서 "Arvind Limited와의 이번 파트너십은이를 변화시키기 위한 중요한 단계이며 우리는 업계는 보다 효율적이고 지속가능한 물 사용 으로의 전환을 가속화할 것"이라고 밝혔다.

Arvind Limited의 전무이사인 푸니트 랄바(Punit Lalbhai)는 "Arvind는 섬유 생산 작업에서 담수 사용을 제거하기 위해 최선을 다하고 있다. 우리는 지난 20년간 물 감량 및 재활용 활동에 막대한 투자를 해왔다"라면서 "Gap Inc.는 핵심전략 고객이며 이 파트너십은 우리가 물 목표를 공동으로 달성하는 데 가치가 있다. 파트너십은 우수센터(Center of Excellence)를 통해 물 절약 범위를 광범위한 산업으로 확대하는 데에도 도움이 될 것이다"라고 강조했다.

2018년 Gap Inc.는 2020년 말까지 총 100억 리터의 물을 절약하기 위한 새로운 지속 가능한 제조 목표를 발표했다. 제품 설계 혁신과 패브릭 공장 및 세탁소와의 협력을 통해 회사는 570억 리터 물을 절약할 계획을 세웠다.

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면화는 수분을 많이 함유된 섬유이기 때문에 Gap Inc.는 전 세계적으로 면화 재배를 개선하기 위해 2016년 더 나은 면화 구상(BCI)에서 면화 소싱을 시작했다. 이 회사는 최근 2025년까지 지속가능한 출처에서 브랜드의 모든 면화를 공급할 것이라고 발표했다.

지역사회가 깨끗한 물과 위생 시설에 대한 접근성을 향상시키는 것을 도울 수 있는 또 다른 핵심 초점이 있다. 2017년 Gap Inc.과 미국 국제개발처(USAID)는 의류산업이 직면한 여성과 지역사회의 건강과 복지를 향상시키고 유지하기 위해 인도에서 'Women+Water Alliance'를 시작했다.

Arvind의 지속가능성 전략인 기본권(Fundamentally Right)은 모든 핵심 입력을 100% 지속가능하게 만드는 목표로 입력 관리 접근 방식을 중심으로 진행된다. 물은 하나의 핵심 입력이며 Arvind는 2020년 말까지 섬유생산에서 담수 사용을 제거할 계획이다.

현재 회사의 물 사용량의 6%는 재활용된 물이다. 완료되면, 새로운 치료 시설은 회사가 재활용 원천으로부터 90%를 달성하는 데 도움이 될 것으로 기대된다. Arvind는 또한 섬유 공장을 위해 인도에서 최대 규모의 지속 가능한 면화 농장을 운영하고 있다.

[원문보기]

Gap Inc. And Arvind Limited Join Together To Reduce Apparel Industry's Water Use And Drive Water-Saving Innovation

Global apparel retailer Gap Inc. (NYSE: GPS) today announced a new partnership with its longtime sourcing and franchise partner in India, Arvind Limited, to drive industry-leading solutions that address global water scarcity.

The apparel industry is one of the most intensive users of water in the world and, in India, 54 percent of the population faces high to extremely high water risk. The two companies will open a new innovation center to promote the adoption of proven techniques and technology that reduce water use by the textile manufacturing industry.

Further, Arvind and Gap Inc. are also investing in a new water treatment facility that will eliminate the use of fresh water at Arvind’s denim mill in Ahmedabad, India. The facility will save three billion liters of fresh water by the end of 2020 and preserve the local community’s vital freshwater resources.

As water becomes increasingly scarce due to climate change and growing human needs, the apparel industry is facing pressure to reduce its demand for fresh water. When it opens in 2020, the new center will be an innovation hub for apparel companies, manufacturing suppliers and vendors, sustainability experts, academics, and other environmental stakeholders to advance and scale water stewardship across the apparel sector.

The 18,000-square foot space will feature: installations that showcase water management best practices and recycling technologies; a library; lab space to develop water management solutions as well as classroom training and conference space. Once completed, the center will generate scalable solutions that can be replicated at other mills and laundries.

Today, Arvind’s denim mill in Ahmedabad - the first mill in India to manufacture denim - consumes eight million liters of fresh water per day. Once constructed, the new water treatment facility will replace 100 percent of its freshwater use with reclaimed water. Specifically, the new facility will use Membrane Bio Reactor (MBR) technology to treat domestic wastewater drawn from the surrounding community without the use of chemicals in the treatment process, resulting in a cleaner, more sustainable process. The facility is currently under construction and is expected to be commissioned by September.

Beyond eliminating the use of fresh water at the denim mill, the facility will also reduce business risk for Arvind, Gap Inc. and the other brands that source from the mill due to local water scarcity challenges.

This effort brings together two major industry players. Arvind’s textiles manufacturing in India date back to 1931 while Gap Inc.’s global supply chain operates across more than 30 sourcing countries.

“The world is facing a water crisis, and Gap Inc. is committed to finding meaningful, scalable ways to reduce our water use. Traditionally, manufacturing apparel has been a water intensive, water wasting process,” said Art Peck, president and chief executive officer, Gap Inc. “This partnership with Arvind Limited is an important step towards changing that, and we look forward to collaborating across the industry to accelerate the transformation to more efficient and sustainable water use practices.”

“Arvind is committed to eliminating the use of fresh water from its textile production operations. We have made significant investments in water reduction and recycling activities over the past two decades,” said Punit Lalbhai, Executive Director, Arvind Limited. “Gap Inc. is our key strategic customer and this partnership is valuable for us to achieve our water goals collectively. The partnership will also help in expanding scope of water savings to the broader industry through Center of Excellence.”

In 2018, Gap Inc. unveiled a new sustainable manufacturing goal to conserve a total of 10 billion liters of water by the end of 2020. Through product design innovation and partnering with fabric mills and laundries, the company has saved more than 5.7 billion liters of water. And because cotton is an extremely water-intensive fiber, Gap Inc. began sourcing cotton from the Better Cotton Initiative (BCI) in 2016 to support the improvement of cotton farming practices globally.

The company recently announced it will source all cotton for its family of brands from sustainable sources by 2025. Helping communities improve access to clean water and sanitation is another core focus. In 2017, Gap Inc. and the U.S. Agency for International Development (USAID) launched the Women + Water Alliance in India, a partnership to improve and sustain the health and well-being of women and communities touched by the apparel industry.

Arvind’s sustainability strategy, Fundamentally Right, revolves around an input management approach with the goal to make all key inputs 100 percent sustainable. Water is one key input, and Arvind plans to eliminate the use of fresh water from its textile production by the end of 2020.

Currently, 65 percent of the company’s water use is from recycled sources. Once completed, the new treatment facility is expected to help the company achieve 90 percent from recycled sources. Arvind also has the largest sustainable cotton farm operation in India for a textile mill.

About Gap Inc.

Gap Inc. is a leading global retailer offering clothing, accessories, and personal care products for men, women, and children under the Old Navy, Gap, Banana Republic, Athleta, Intermix, Janie and Jack, and Hill City brands. Fiscal year 2018 net sales were $16.6 billion.

Gap Inc. products are available for purchase in more than 90 countries worldwide through company-operated stores, franchise stores, and e-commerce sites. For more information, please visit www.gapinc.com.

About Arvind Limited

Arvind is a U.S. $1 billion textile company with a focus on textiles, advanced materials, environmental solutions and omni-channel commerce. Arvind Limited is an integrated solutions provider in textiles with strong fibre to fashion capabilities for a global customer base.

It is also a design powerhouse implementing innovative concepts and generating intellectual property. It ranks amongst the top suppliers of fabric worldwide. The company strives every day to create opportunities beyond conventional boundaries and believes that the possibilities are endless.

[출처 = 워터-온라인(https://www.wateronline.com/doc/gap-inc-and-arvind-limited-join-together-to-use-and-drive-water-saving-innovation-0001) / 2019년 6월 11일]

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