[미국] 퍼듀대학교, 배수구에 대한 새로운 안전 권장사항 발표

미국 전역의 지역 사회는 도로를 안전하게 유지하기 위해 배수구를 사용한다. 이 매립된 구조물은 시내를 가로질러 도로의 물을 다른 곳으로 흐르게 하지만 많은 수리가 필요하다. 예상치 못한 배수구(culvert, 暗渠) 관리 실패는 교통을 방해하고 환경과 주변 재산을 손상시키며 치명적일 수도 있다.

손상된 암거를 수리하는 데 사용되는 널리 사용되는 두 가지 방법은 스프레이 온 라이닝(spray-on lining)과 CIPP(cured-in-place-pipe) 라이닝이라고 한다.  두 관행 모두 기존 배수관에서 새로운 플라스틱 라이너의 실외 제조를 포함한다. 

두 가지 방법 모두 생화학 물질을 현장에 가져오기 때문에 환경오염, 어류 폐사 및 하류 식수오염이 발생했다. 연구결과에 따르면 플라스틱 제조 수리 프로세스 중에 작업장 근처에서 잠재적으로 위험한 조건을 만들 수도 있다.

퍼듀대학교(Purdue University) 연구원들은 3년간의 연구를 완료했으며 오염을 줄이고 작업장 안전을 개선하기 위한 증거 기반 권장사항을 제공한다. 캘리포니아, 뉴욕, 버지니아에서의 시험뿐만 아니라 32개의 주 교통기관에 대한 설문조사, 문헌검토가 완료되었다.

퍼튜대학교 토목공학 및 환경 및 생태공학 부교수인 앤드류 웰튼(Andrew Whelton)은“미국 전역의 지역 사회는 매장된 인프라를 해결해야 한다"면서 "확실히 손상된 배수구를 제자리에 수리하는 것이 매력적인 옵션이다"라고 강조했다.

미국 연방 고속도로 관리국(Federal Highway Administration)의 공동기금 프로그램을 통해 자금을 지원받은 버지니아 교통부는 이 연구의 주요 운송 기관이었다.  추가 연구 파트너로는 캘리포니아 교통부, 캔자스 교통부, 뉴욕 주 교통부, 노스캐롤라이나 교통부 및 오하이오 교통부가 포함되었다.  26개의 다른 주에서 정보를 제공했다.

새로운 권장 사항은 과학 문헌 검토, 32개 교통기관에 대한 설문 조사 및 캘리포니아, 뉴욕 및 버지니아에서의 현장 테스트를 기반으로 한다. 최종보고서의 여러 부분은 문서가 릴리스(releas)되기 전에 독립적으로 상호 검토되었다.

이 연구는 퍼듀대학교 공공 교통연구 프로그램(Purdue University Joint Transportation Research Program)에 제휴 보고서로 게시된다.

보고서의 주요 대상은 이러한 관행을 더 잘 이해하고 건축 사양, 프로젝트 감독 및 테스트 요구 사항을 업그레이드하려는 지역, 주, 연방 및 부족 정부 직원다. 제공된 정보는 컨설턴트, 지방자치단체, 환경 규제기관 및 근로자 안전기관 및 라이닝 계약자에게도 가치가 있다.

앤드류 웰튼(Andrew Whelton) 부교수는 “이러한 기술은 적절한 통제가 이루어지면 인체 건강이나 환경에 해를 끼치지 않고 사용될 수 있다"라면서 "이제 통제가 필요한 독립적 인 증거가 있다"라고 말했다.

퍼듀대학교(Purdue University) 연구원은 2015년부터 배수관 내부에 쌓인 오염물질을 줄이는 방법에 대해 주 정부기관에 지원을 제공해 왔다. 주 및 연방공공 및 산업보건기관, 환경 규제 기관, 안감 계약자, 지방자치단체, 엔지니어링 컨설팅 회사 및 법 집행.

2017년 7월, 연구원들은 CIPP 안감에 대해 이전에 보고되지 않은 근로자 및 공공 안전 위험에 대한 결과를 발표하고 새로운 보호 조치를 요구했다. 활동에 대한 정보는 www.CIPPSafety.org 참조.

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New Safety Recommendations For Culvert Repair Released

Communities across the U.S. rely on drainage culverts to keep roadways safe. While these buried structures cross streams and divert water from roadways, many are in need of repair. Unexpected culvert failures can disrupt traffic, damage the environment and nearby property, and can even be fatal.

Two popular methods used to repair damaged culverts are called spray-on lining and cured-in-place-pipe (CIPP) lining. Both practices involve the outdoor manufacture of a new plastic liner ? at the existing culvert. Because both practices bring raw chemicals onsite, environmental contamination, fish kills, and downstream drinking water contamination has occurred. Potentially hazardous conditions can be also created near the worksite during the plastic manufacture repair process, the research shows.

Purdue University researchers have completed a three-year study and provide evidence-based recommendations to reduce contamination and improve worksite safety. Literature reviews, a survey of 32 state transportation agencies, as well as testing in California, New York and Virginia, were completed.

“Communities across the U.S. must address their failing buried infrastructure,” says Andrew Whelton, associate professor of civil engineering and environmental and ecological engineering. “Certainly, repairing damaged drainage culverts in place is attractive option.”

Funded through the U.S. Federal Highway Administration’s pooled fund program, the Virginia Department of Transportation was the study’s lead transportation agency. Additional study partners included the California Department of Transportation, Kansas Department of Transportation, New York State Department of Transportation, North Carolina Department of Transportation and Ohio Department of Transportation. Twenty-six other states provided information.

The new recommendations were based on scientific literature reviews, a survey of 32 transportation agencies, and field-testing in California, New York and Virginia. Multiple parts of the final report were independently peer-reviewed before the document’s release.

The study is posted at the Purdue University Joint Transportation Research Program as an affiliated report.

The report’s primary audience is local, state, federal, and tribal government staff who want to better understand these practices and upgrade their construction specifications, project oversight, and testing needs. Information provided also has value for consultants, municipalities, environmental regulators, and worker safety agencies and lining contractors.

“These technologies can likely be used without endangering human health or the environment if appropriate controls were implemented,” Whelton says. “Now there’s independent evidence which controls are necessary.”

Purdue University researchers have been providing support to state agencies on ways to reduce culvert lining-caused contamination since 2015. Additional support has been provided to state and federal public and occupational health agencies, environmental regulatory agencies, lining contractors, municipalities, engineering consulting firms and law enforcement.

In July 2017, the researchers published results about previously unreported worker and public safety risks for CIPP lining and called for new safeguards. Information about their activities can be found at www.CIPPSafety.org.

[출처=워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/new-safety-recommendations-for-culvert-repair-released-0001) / 2019년 11월 22일]

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