[미국] 글로벌 수자원, 전 세계 수자원으로 고객 및 대금 청구 서비스 제공

수자원관리 회사인 글로벌 수자원(Global Water Resources Inc, GWR)는 고객을 포함하여 전체 유틸리티 백 오피스(back-office) 운영을 사내로 가져 왔다. 이로 인해 회사는 이미 높은 품질의 고객 서비스에 보다 집중하고 제어할 수 있을 뿐만 아니라 회사의 성장 및 확장 계획을 지원할 수 있다.

GWR의 론 플레밍(Ron Fleming) 사장 겸 CEO는 “사업이 발전함에 따라 규모의 경제가 발생하고 고객 서비스 운영에 대한 통제력을 강화해야 할 필요성이 생길 때가 올 것으로 예상했다"고 말했다.

론 플레밍(Ron Fleming) 사장은 이어 “이 계획은 아웃소싱 된 고객 서비스 및 청구 제공 업체가 문을 닫을 것이라고 알려 주었을 때 가속화되었다. 자연스럽게 전환과 관련된 단기 비용과 잠재적 인 문제가 있지만, 우리는 장기적인 서비스 비용을 보다 잘 통제할 수 있는 이점과 함께 혜택과 함께 고객과 이해 관계자에게 이러한 변화가 무엇을 의미하는지에 대해 기대하고 있다. 고객 경험에 초점을 맞추고 운영의 확장성을 강화했다"고 말했다.

이 회사는 2019년 초 발표된 텍사스주 쿨리지(Coolidge)시 내륙 항구인 아리조나와 같은 유기적 성장, 인수 및 새로운 프로젝트를 통해 확장을 추구함에 따라 이러한 이점이 특히 실현 될 것으로 기대하고 있다.


■ 글로벌 수자원(Global Water Resources, Inc.) 정보
글로벌 수자원(Global Water Resources, Inc.)는 물, 폐수 및 재활용 수 서비스를 제공하는 12개의 유틸리티를 소유하고 운영하는 선도적인 수자원관리 회사이다. 이 회사의 서비스 지역은 주로 대도시 피닉스 주변의 성장 복도에 있다. 전세계 물은 매년 거의 10억 갤런의 물을 재활용한다.

이 회사는 동일한 지역 내에서 물, 폐수 및 재활용 용수 유틸리티를 소유 및 운영하여 전체 물 순환을 관리하는 통합 된 접근 방식인 TWM(Total Water Management)을 매우 효과적으로 구현하여 재활용수이다.

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Global Water Resources Brings Customer Service And Billing In-House

Phoenix, AZ (GLOBE NEWSWIRE) - Global Water Resources, Inc. (NASDAQ: GWRS), (TSX: GWR), a pure-play water resource management company, has brought its entire utility back-office operations in-house, including customer service and billing.

The move will allow the company to provide a greater focus and control over the already high quality of its customer service, as well as support the company’s plans for growth and expansion.

“As our business developed, we anticipated there would come a time when economies of scale and the desire for greater control over our customer service operations could necessitate bringing these services in-house,” said Global Water Resources president and CEO, Ron Fleming.

“These plans were accelerated when our outsourced customer service and billing provider informed us that they would be closing their doors. While there will naturally be short-term costs and potential challenges associated with the transition, we’re excited about what this move means for our customers and stakeholders as we will have the ability to better control long-term service costs, along with benefits derived from a closer focus on customer experience and enhanced scalability of our operations.”

The company expects these benefits to especially come into play as it pursues expansion through organic growth, acquisitions, and new projects like the Inland Port Arizona within the City of Coolidge announced earlier this year.

Further details about the transition are in the Form 8-K filed today available at www.sec.gov and the investor relations section of Global Water’s website at www.gwresources.com.

About Global Water Resources
 Global Water Resources, Inc. is a leading water resource management company that owns and operates 12 utilities which provide water, wastewater, and recycled water services.

The company’s service areas are located primarily in growth corridors around metropolitan Phoenix. Global Water recycles nearly 1 billion gallons of water annually.

The company has been recognized for its highly-effective implementation of Total Water Management (TWM), an integrated approach to managing the entire water cycle by owning and operating water, wastewater and recycled water utilities within the same geographic area to maximize the beneficial use of recycled water.

TWM conserves water by using the right water for the right use and helps protect water supplies in water-scarce areas experiencing population growth. To learn more, visit www.gwresources.com.

[출처=워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/global-water-resources-brings-customer-service-and-billing-in-house-0001) / 2019년 12월 25일]

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