[미국] 미시간주, 청정수 공급지원 연간 책임보고서 발표

미국 미시간주 환경, 오대호 및 에너지부(EGLE ; Environment, Great Lakes, and Energy)는 12월 18일 청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)가 2020년 연례 책임보고서를 발표했다.

21페이지 분량에 달하는 이 보고서는 청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)의 노력과 미시간 주에서의 식수 품질을 개선하려는 주 정부기관들간의 공동 노력을 강조하고 있다.

EGLE의 클린 워터 퍼블릭 옹호자인 니나 사시(Ninah Sasy)는 "저는 이 역할을 식수 문제에 영향을 받은 모든 미시간 안더스의 목소리를 높이고 그들의 이야기가 이 보고서에서 우리의 작업에 어떤 도움을 주었는지 강조하기 위해 사용할 수 있게 되어 기쁘다"라고 말했다.

이 보고서는 청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)의 2020년 우선 순위와 성과를 재점검하고 2021년 다음 단계를 개략적으로 설명한다. 또한 이 보고서에는 청정수역대사 이니셔티브의 출범과 '코로나19(COVID-19)' 전염병에 대한 주의 대응에 관한 특별 섹션도 포함되어 있다.

청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)는 그레첸 휘트머(Gretchen Whitmer) 주지사의 '행정명령 2019-06'을 통해 만들어졌다. 오피스는 미시간 환경, 오대호, 에너지부 내에서 유형 1 기관으로 운영되며, 주지사 사무실과 연결되어 우려사항을 제기한다.

청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)는 식수 관련 문제를 조사하고 추세를 분석하도록 보장한다. 추세 분석에 기초하여 지역사회 관심사가 해결되도록 하기 위해 법, 규칙, 규정 및 절차에 대한 권고사항이 만들어진다.

또한 본 사무소는 주 및 지방 차원의 자원을 연결하고 주, 지방 및 민간 부문 이해관계자 간의 인터페이스 역할을 수행함으로써 미시간주가 식수 품질에 대한 우려에 보다 잘 대응하도록 보장한다.

청정수 공급지원 사무소(Office of the Clean Water Public Advocate)는 수질문제를 해결하기 위해 EGLE의 식수 및 환경·보건부서 및 미시간 보건 및 인간 서비스 부서를 포함한 많은 다른 기관과 긴밀히 협력하고 있다.

또한 지역 시영 수도 공급업체 및 지역 보건 부서와의 파트너십을 통해 모든 당사자들이 미시건 주민들로부터 받은 수질 문제를 해결하기 위해 협력할 수 있다.

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EGLE Clean Water Public Advocate Releases Annual Accountability Report

The Michigan Department of Environment, Great Lakes, and Energy (EGLE) today announced that its Office of the Clean Water Public Advocate has published the 2020 Annual Accountability Report.

The 21-page report highlights the efforts of the Office of the Clean Water Public Advocate as well as collective efforts between state agencies to improve drinking water quality in Michigan.

"I am happy to utilize this role to elevate the voices of all Michiganders who have been impacted by drinking water issues and highlight how their stories have helped inform our work in this report," said Ninah Sasy, EGLE’s Clean Water Public Advocate.

The report recaps the Clean Water Public Advocate’s 2020 priorities and accomplishments and outlines next steps in 2021. The report also contains special sections on the launch of the Clean Water Ambassadors Initiative and the state’s response to the 'COVID-19' pandemic.

The Office of the Clean Water Public Advocate was created through Governor Gretchen Whitmer’s Executive Order 2019-06. The Office operates as a type 1 agency within the Michigan Department of Environment, Great Lakes, and Energy, while having a connection to the Governor’s Office to elevate concerns.

The Office of the Clean Water Public Advocate ensures that drinking water concerns are investigated and that trends are analyzed. Based on trend analysis, recommendations to laws, rules, regulations and procedures will be made to ensure that community concerns are addressed.

The Office also connects resources at the state and local levels and acts as an interface between state, local and private sector stakeholders to ensure that Michigan is more responsive to drinking water quality concerns.

The Office of the Clean Water Public Advocate works closely with EGLE’s Drinking Water and Environmental Health Division and many other agencies, including the Michigan Department of Health and Human Services Division of Environmental Health, to address water quality concerns.

The partnership with local municipal water suppliers and local health departments also ensures that all parties work together to address water quality concerns received from Michigan residents.

[출처=워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/egle-clean-water-public-advocate-releases-annual-accountability-report-0001) / 2020년 12월 18일]

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