[미국] 조지아, 자일럼 '센서스'로 물 손실 통제 전념

미국 조지아(Georgia)주 달라스시(Dallas)가 물 손실을 수습하기 위한 이니셔티브를 시작했을 때, 그들은 그들의 여정이 얼마나 멀리까지 갈지 알 수 없었다.

달라스시는 4개월만에 1만2천 달러의 수익률을 올린 사업인 비수익수(NRW)를 줄이는 스마트 수도계량기 시범 프로그램으로 시작했다.

그곳에서 달라스시의 청구서 사무원 앰버 위스너(Amber Whisner)와 팀원들은 물 손실을 줄이고 서비스를 개선하기 위한 더 많은 방법을 모색하기 시작했다.

달라스시는 물 손실을 해결하기 위해 계량 개량 프로그램을 확대하기로 결정했다. 그들은 다음 단계로 자일럼(Xylem) 브랜드인 '센서스(Sensus)'의 스마트 유틸리티 네트워크(smart utility network)를 구축하기로 결정했다.

달라스시는 공격적인 5년 연대표를 통해 센서스(Sensus) iPERL® 주택용 수도 계량기의 출시를 확대하고 OMNI™ 상업 계량기를 추가했다.

실시간 원격 모니터링을 위한 안전한 양방향 FlexNet® 통신 네트워크를 통해 이 도시는 누출 문제를 신속하게 해결할 수 있었다.

달러스시의 위스너(Whisne)는 "우리는 수시간 내에 기존의 시스템과 동일시하는 데까지 30일이 걸릴 수도 있는 문제들을 해결할 수 있을 것"이라고 말했다.

그는 이어 "네트워크는 우리가 물 손실을 크게 줄이고 고객들의 청구 정확도를 향상시키는 데 도움을 주었다"라고 덧붙였다.

달러스시의 물팀은 물 손실 프로그램을 진전시키기 위한 다른 방법을 찾기 시작했다.

 

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달러스시는 세 곳의 목표 구역 또는 구역계량지역(DMA)에 있는 거주자 계정 간 압력 모니터링을 강화하기 위해 Sensus ally®® 수도터미터와 센서스 애널리틱스(Sensus Analytics)를 결합한 시범 프로그램을 시작했다.

그 해결책은 직원들이 메인 또는 오픈 소화전 같은 누출 이상의 문제를 정확히 지적할 수 있게 했다. 시는 또 자료를 분석해 배후 유출의 미묘한 원인을 파악했다.

위스너(Whisne)는 "데이터 분석을 통해 작은 균열이나 파이프 열화로 지하에서 잘 보이지 않는 누수가 발생한 지역을 확인할 수 있다"라면서 "그 지역의 수압을 조절하는 것은 어떤 문제를 해결하는데 도움이 될 수 있고 장기적으로 우리의 인프라를 보호할 수도 있다"라고 강조했다.

[원문보기]

Georgia City Charges Forward On Water Loss Control With Sensus, A Xylem Brand

When the City of Dallas, Georgia, launched an initiative to get a handle on water loss, they couldn’t know just how far their journey would take them.

The city began with a smart water meter pilot program that helped them reduce non-revenue water (NRW)?an undertaking that netted a $12,000 return in just four months.

From there, City of Dallas Billing Clerk Amber Whisner and her team began to explore more ways to reduce water loss and improve service.

The city decided to expand their metering upgrade program to address water loss. They chose to deploy a smart utility network from Sensus, a Xylem brand, as the next step in their journey.

With an aggressive, five-year timeline, the City of Dallas expanded the rollout of Sensus iPERL® residential water meters and added OMNI™ commercial meters to their arsenal.

Backed by the secure, two-way FlexNet® communication network for real-time remote monitoring, the city was able to quickly address leaks.

“We could resolve issues within hours that might have taken us 30 days to even identify with our old system,” said Whisner. “The network helped us make a major dent in water loss and improved billing accuracy for customers.”

Hungry to see what else was possible, the city’s water team began looking for other ways to advance their water loss program.

The city launched a pilot program with Sensus ally® water meters combined with Sensus Analytics for enhanced pressure monitoring across residential accounts in three targeted zones or district metered areas (DMAs).

The solution allowed staff to pinpoint issues beyond leaks, such as a broken main or open hydrant. The city also analyzed data to catch subtle sources of background leakage.

“Data analytics helps us identify areas with leaks that we can’t visibly see underground due to small cracks or pipe deterioration,” said Whisner. “Adjusting the water pressure in those areas can help address any issues and it also protects our infrastructure over the long run.”

[출처=워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/georgia-city-charges-forward-on-water-loss-control-0001) /  2020년 7월 23일]

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