[영국] 올해 세계 생수시장 1천800억 달러 초과 예상
시장조사 컨설팅업체 Fact.MR 발표…60% 이상이 슈퍼마켓서 판매

ESOMAR(유럽 의견 및 마케팅협회 ; European Society for Opinion and Marketing Research) 인증을 받은 시장조사 컨설팅업체인 Fact.MR(https://www.factmr.com/)의 수정된 연구에 따르면, 세계 생수시장은 2021년 1천800억 달러 평가액을 넘어설 것으로 예상되며, 2021∼2031년 예상 기간 대비 9% 이상의 CAGR(연평균 성장률 ; compound annual growth rate)로 앞설 것으로 예상된다고 밝혔다.

세계 생수시장은 사람들의 건강의식이 높아지고 위생에 대한 인식이 높아지면서 높은 성장 기회가 창출될 것으로 내다보고 있다. 기능성 생수(functional bottled wate)에 대한 수요 급증은 세계 시장에 자극을 줄 수 있다.

자국민에게 안전한 식수를 공급하겠다는 취지로 정부는 공공 물 인프라 개발에 집중할 것으로 예상된다.

혁신적인 맛과 더 많은 건강상의 이점을 가진 신제품의 출시는 향후 몇 년 동안 상당한 시장 성장의 분위기를 조성할 수 있을 것으로 예상된다.

그러나 플라스틱 병에 비스페놀A(bisphenol A, BPA)및 기타 유해화학물질이 존재하여 어린이의 행동 및 신경학적 문제를 유발하는 것은 어느 정도 진행을 방해 할 것으로 예상된다.

엄격한 승인기준(Stringent approval standard)은 글로벌 시장의 성장을 지연시키는 또 다른 요인이 될 수 있습니다. 낮은 수돗물값과 가정용 수처리의 출현 또한 시장 확장에 도전할 것으로 예상된다.

■ 시장 조사에서의 주요 이점(Key Takeaways from Market Study)
-. 2031년까지 세계 생수시장은 시장가치의 3배를 추가할 것으로 예상된다.
-. 유리병의 생수 부문은 예측기간 동안 7.5%의 인상적인 CAGR(연평균 성장률)로 진행될 것으로 예상된다.
-. PET병 생수 부문도 마찬가지로 2021∼2031년의 평가기간 동안 10% 이상의 인상적인 CAGR로 확장될 것으로 예상된다.
-. 북미 시장은 완전한 시장이며 가치 기준으로 시장 점유율의 40% 이상을 차지할 것으로 예상되며 향후 10년 동안 6% 이상의 놀라운 CAGR로 부풀려질 것으로 예상된다.
-. 판매 채널별로 보면 슈퍼마켓이 매출에 가장 큰 기여를 할 것으로 예상되며, 전체 시장 점유율의 60% 이상을 차지할 것으로 예상된다.

"위생과 건강에 대한 소비자의 선호와 깨끗한 물 인프라에 대한 정부 지출의 증가가 지역 전체의 시장 성장을 촉진시키고 있다"라고 수석 연구분석가는 말한다.

■ '코로나19'로 생수 판매 급증(COVID-19 Skyrocketing Sales of Bottled Water)

'코로나19(COVID-19'는 소비자들이 이러한 형태의 물의 건강상의 이점을 더욱 강조하기 시작하면서 생수에 대한 수요를 크게 증가시켰다.

2020년 2분기 중 가장 높은 수요증가가 관찰된 것은 가정 내 광천수(mineral water) 및 정제수(purified water) 소비증가 때문이다.

2020년 e-커머스(e-Commerce) 웹사이트, 헬스케어 산업, 가정의 수요가 급증하자 제조업체들은 이 증가하는 수요를 충족시키기 위해 곧 생산 속도를 높였다.

엄격한 폐쇄로 슈퍼마켓 등 오프라인 출처를 통한 매출이 급감했지만 곧 유통업체들은 제품을 온라인에 가져가 판매량을 늘렸다.

이러한 통찰력은 시장조사 컨설팅업체인 Fact.MR 생수시장에 대한 보고서에 기초한다.

※원문출처 : Fact.MR(https://www.factmr.com/)

[원문보기]

Supermarkets To Hold Over 60% Share In Sales Of Bottled Water: Fact.MR

As per an ESOMAR-certified market research and consulting firm’s revised study, the global bottled water market is expected to surpass US$ 180 Bn valuation in 2021, and is poised to surge ahead at a CAGR of more than 9% over the forecasted period of 2021-2031.

The global bottled water market is envisaged to see high growth opportunities birthing from growing health-consciousness among people and increasing awareness about hygiene. Surge in demand for functional bottled water could provide impetus to the global market.

With a view to provide safe drinking water to residents of their countries, governments are expected to concentrate on developing public water infrastructure.

Launch of new products with innovative flavours and more health benefits could set the tone for significant market growth over the coming years.

However, presence of BPA and other harmful chemicals in plastic bottles causing behavioral and neurological problems in children is predicted to hamper progress to some extent.

Stringent approval standards could be another factor delaying the growth of the global market. Lower cost of tap water and advent of home water treatment are also expected to challenge market expansion.

■ Key Takeaways from Market Study
-. The global bottled water market is anticipated to add 3X to its market value by 2031.

-. The glassed bottled water segment is expected to progress at an impressive CAGR of 7.5% over the forecast period.

-. Similarly, the PET bottled water segment is expected to expand at an impressive CAGR of more than 10% over the assessment period of 2021-2031.

-. North America is the consummate market and is expected to account for over 40% of market share by value, and is subjected to inflate at a zestful CAGR of more than 6% over the next ten years.

-. By sales channel, supermarkets are expected to be largest contributor to sales and are expected to hold over 60% of overall market share.

“Rising consumer preference for hygiene and health along with increasing government expenditure on clean water infrastructure is propelling market growth across regions,” says a Senior Research Analyst.

■ COVID-19 Skyrocketing Sales of Bottled Water

COVID-19 has significantly driven demand for bottled water, as customers have started giving more emphasis to the health benefits of this form of water.

Highest hike in demand was observed in the 2nd quarter of 2020, due to rise in consumption of mineral water and purified water in households.

With surge in demand from e-Commerce websites, healthcare industry, and households in 2020, manufacturers soon paced up their production to meet this rising demand.

Due to stringent lockdowns, sales through supermarkets and other offline sources saw a plunge, but soon, retailers took their products online and increased their sales volumes.

These insights are based on a report on Bottled Water Market by Fact.MR.

※Source : Fact.MR(https://www.factmr.com/)

[출처=워터온라인(https://www.wateronline.com/doc/supermarkets-to-hold-over-share-in-sales-of-bottled-water-fact-mr-0001) / 2021년 6월 14일]

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