소매업자들, 템즈워터의 계량기 교체 데이터 서비스 가격 정책 문제 제기… Ofwat 조사나서

템즈워터(Thames Wate)는 영국 잉글랜드 및 웨일즈를 관할하는 상하수도감독청인 오프왓(Ofwat ; Office of Water Services) 조사 이후 계량기를 대체하고 소매업자(비가정용)에게 무료 데이터 서비스를 제공하는 방법에 대한 변경을 제안했다.

이는 소매업 시장(business retail market)에서 스마트 계량 프로그램(smart metering programme)을 출시하려는 회사의 접근 방식에 대한 우려를 해결하기 위해 1998년 「경쟁법(the Competition Act)」에 따른 다른 공식 약속에 추가된 것이다.

템즈워터(Thames Wate)는 영국 잉글랜드 및 웨일즈를 관할하는 상하수도감독청인 오프왓(Ofwat ) 조사 이후 계량기를 대체하고 소매업자(비가정용)에게 무료 데이터 서비스를 제공하는 방법에 대한 변경을 제안했다.   [사진출처(photo source) = 템즈워터(Thames Water)]
템즈워터(Thames Wate)는 영국 잉글랜드 및 웨일즈를 관할하는 상하수도감독청인 오프왓(Ofwat ) 조사 이후 계량기를 대체하고 소매업자(비가정용)에게 무료 데이터 서비스를 제공하는 방법에 대한 변경을 제안했다. [사진출처(photo source) = 템즈워터(Thames Water)]

2021년 5월 최초 협의(initial consultation in May 2021)에서 소매업자들은 템즈워터가 원래 제안했던 약속을 대체로 지지했다. 그러나 그들은 템즈워터의 스마트 계량 정책이 충분히 명확하지 않았으며, 템즈워터가 계량기를 교체할 때 고객 및 소매업체가 더 많은 관계를 맺어 로깅장비(Logging equipment)를 계속 사용할 수 있도록 해야 한다는 점을 강조했다.

일부 응답자들은 템즈워터가 초래한 피해에 대한 보상을 요구했다. 템즈워터의 데이터 서비스 가격에 대한 문제도 제기됐다. 오프왓(Ofwa)은 템즈워터에 제기된 우려들을 해결하기 위해 관련사항에 대한 조사를 했다.

템즈워터의 새로운 약속에는 기록이 가능한 계량기에 대한 고객의 요청을 어떻게 충족시키고 데이터 서비스에 대한 요금을 없애며 계량기 교체 시 로깅장비를 분실하거나 파손한 부분에 대한 보상을 제공하는지에 대한 자세한 내용이 포함되어 있다.

이는 그들의 행동이 시장 내 경쟁에 해를 끼치지 않도록 보장하고 소매업자와 제3자 제공업자가 템즈워터로부터 받은 정보에 대해 더 많은 신뢰를 줄 것이다.

오프왓(Ofwa)은 템즈워터가 소매업체 및 제3자가 사용하는 물 소비 데이터에 대한 접근을 부당하게 제거하거나 제한했기 때문에 조사를 시작했다. 누수 탐지, 물 효율성 및 청구서의 정확성을 보장하기 위한 핵심 정보이다.

Ofwat는 템즈워터가 다음과 같은 불만을 가지고 있다는 것을 조사했다.

- 소매업체 및 타사 제공업체가 사용하는 데이터 로깅장치와 호환되지 않는 설치된 스마트 계량기.

- 계량기를 새 디지털 스마트 계량기로 교체할 때 다른 당사자의 데이터 로깅장치를 제거했다.

- 공정하고 합리적이며 비차별적인 조건으로 스마트 계량기의 데이터에 대한 액세스를 소매업체 및 제3자 제공업체에 제공하지 못했다.

Ofwat는 완전히 구현될 때, 이러한 수정된 약속은 식별된 우려를 해결할 것이라고 간주하고 이를 수용하도록 제안한다.

오프왓(Ofwat)의 시장 및 집행부 선임 국장인 엠마 켈소(Emma Kelso)는 “템즈워터의 이전 결정으로 영향을 받은 소비자들이 이러한 약속에 확신을 갖는 것이 중요하며 템즈워터는 더 나은 참여와 필요에 맞는 서비스 제공을 통해 해당 소매업체 및 제3자와의 신뢰를 재구축하기 위해 열심히 노력해야 한다”고 강조했다.

Ofwat은 현재 템즈워터가 제안한 업데이트된 약속에 대해 의견을 수렴하고 있으며, 이를 수용하고 조사를 종료할지 여부에 대한 최종 결정을 내리기 직전에 있다. 만약 Ofwat가 템즈워터의 제안을 수락하기로 결정하면 템즈워터는 이행에 대해 정기적으로 Ofwat에 보고해야 한다.

템즈워터의 새로운 약속에는 기록이 가능한 계량기에 대한 고객의 요청을 어떻게 충족시키고 데이터 서비스에 대한 요금을 없애며 계량기 교체 시 로깅장비를 분실하거나 파손한 부분에 대한 보상을 제공하는지에 대한 자세한 내용이 포함되어 있다.  [사진출처(photo source) = 템즈워터(Thames Water)]
템즈워터의 새로운 약속에는 기록이 가능한 계량기에 대한 고객의 요청을 어떻게 충족시키고 데이터 서비스에 대한 요금을 없애며 계량기 교체 시 로깅장비를 분실하거나 파손한 부분에 대한 보상을 제공하는지에 대한 자세한 내용이 포함되어 있다. [사진출처(photo source) = 템즈워터(Thames Water)]

편집자 참고 사항(Notes for editors)

- 템즈워터의 수정 약정 상담

- 2021년 5월 템즈워터에서는 스마트 계량기 출시에 대한 경쟁 우려를 해결하기 위해 제안을 했다.

- 2019년 6월에 Ofwat은 1998년 「경쟁법(CA98)」에 따라 템즈워터 유틸리티 리미티드(Thames Water Utilities Limited ; Thames Water)가 채택한 스마트 계량기에 대한 접근 방식과 이것이 제3자에게 미치는 영향에 대한 조사를 시작했다. 

- Ofwat은 템즈워터가 영국 내 시장에서 지배적인 지위를 남용하는 것과 같은 하나 이상의 사업에 대한 행위를 금지하는 「경쟁법(CA98)」의 제2장 금지를 위반했다고 우려했다.

- 물 소비 데이터는 누수 감지, 물 효율성 및 청구서 확인 서비스를 포함하여 소매업체 및 제3자 공급자가 비가정 고객에게 제공하는 일부 부가가치 서비스에 필수적인 입력이다.

- Ofwat은 템즈워터가 제시한 약속을 받아들일 것을 제안하고 있다. 이 약속을 받아들이면 템즈워터가 제2장(Chapter II) 금지를 위반했는지에 대한 결정이 내려지지 않고 조사가 종료된다.

- 이해 당사자는 2월 27일까지 약속 수락에 대한 우리의 제안에 대해 의견을 말해야 하며, 그 후에 Ofwat은 그렇게 하는 것이 적절한지 여부에 대해 최종 결정을 내릴 것이다. 상담에 대한 답변은 hill@ofwat.gov.uk로 보낼 수 있다.

[원문보기]

Thames Water proposes to change smart metering policy for business retail customers

Thames Water has proposed changes to how it replaces meters and offer free data services to retailers after an Ofwat investigation. 

This is in addition to other formal commitments under the Competition Act 1998 to address concerns over the company’s approach to rolling out its smart metering programme in the business retail market.

Responses to our initial consultation in May 2021 were broadly supportive of commitments Thames Water had originally proposed. However, they also highlighted that Thames Water’s smart metering policy was not clear enough and that Thames Water needed to show it would engage more with customers and retailers when it was replacing meters so that they could continue to use their logging equipment. 

Some respondents called for Thames Water to pay compensation for the harm it had caused. Issues were also raised with the prices of Thames Water’s data services. Ofwat challenged Thames Water to address the concerns raised.

The new commitments from Thames Water include more details on how it will meet customer requests for loggable meters, remove subscription charges for data services and provide compensation where it had lost or damaged logging equipment when replacing meters. 

This will ensure that their actions do not harm competition within the market and will give retailers and third-party providers more confidence in the information they receive from Thames Water.

Ofwat opened the investigation because it was concerned Thames Water unfairly removed or limited access to water consumption data used by retailers and third parties - key information for detecting leaks, ensuring water efficiency and the accuracy of bills.

Ofwat investigated Thames Water following complaints that it had:

- installed smart meters that were incompatible with data logging devices used by retailers and third-party providers;

- removed other parties’ data logging devices when replacing meters with new digital smart meters; and

- failed to offer access to data from its smart meters to retailers and third-party providers on fair, reasonable and non-discriminatory terms.

Ofwat considers that, when fully implemented, these modified commitments will address the concerns identified and proposes to accept them.

Emma Kelso, Senior Director of Markets and Enforcement said: “We’re grateful to those who highlighted concerns with the originally proposed commitments and are now pleased to see Thames Water addressing these in its metering, data and compensation policies. It’s crucial that those affected by Thames Water’s previous decision have confidence in these commitments and Thames Water needs to work hard to rebuild trust with those retailers and third parties though better engagement and the provision of services that meet their needs.”

Ofwat is now consulting on the updated commitments proposed by Thames Water before making its final decision on whether to accept these and close our investigation. If Ofwat decides to accept the commitments Thames Water will have to report regularly to Ofwat on their implementation.

Notes for editors

- Thames Water modified commitments consultation

- Original consultation in May 2021  Thames Water offers to address competition concerns over smart meter roll out

- In June 2019, Ofwat opened an investigation using its powers under the Competition Act 1998 (CA98) into the approach to smart metering adopted by Thames Water Utilities Limited (Thames Water) and the effect that this was having on third parties? access to water consumption data.

- Ofwat had concerns that Thames Water was breaching the Chapter II prohibition in the CA98, which prohibits conduct on the part of one or more undertakings which amounts to the abuse of a dominant position in a market within the United Kingdom.

- Water consumption data is an essential input into some of the value-added services that retailers and third-party providers offer to non-household customers, including leakage detection, water efficiency and bill checking services.

- Ofwat is proposing to accept the commitments offered by Thames Water. Accepting the commitments would result in the closure of our investigation, with no decision being made on whether the Chapter II prohibition has been infringed by Thames Water.

- Interested parties have until 27 February to comment on our proposal to accept the commitments, after which Ofwat will take a final decision as to whether it is appropriate to do so. Responses to the consultation can be sent to hill@ofwat.gov.uk

[출처=Ofwat(PN 04/22 Competition Act investigation: Thames Water proposes to change smart metering policy for business retail customers - Ofwat) / 2022년 2월 15일자 보도자료]

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