세계적인 물 위기 해결 및 깨끗한 물 제공 위해 기금 마련
캠페인 참여 시 기부된 모금 활용한 결과 및 영향 직접 확인 가능

전 세계 사람들에게 깨끗하고 안전한 식수를 제공하는 비영리 단체인 채리티 워터(Charity: Water)는 5일(현지시각) 세계적인 물 위기를 해결하고자 풀뿌리 모금 캠페인을 개최한다고 발표했다. [사진제공 = 채리티 워터(Charity Water)]
전 세계 사람들에게 깨끗하고 안전한 식수를 제공하는 비영리 단체인 채리티 워터(Charity: Water)는 5일(현지시각) 세계적인 물 위기를 해결하고자 풀뿌리 모금 캠페인을 개최한다고 발표했다. [사진제공 = 채리티 워터(Charity Water)]

전 세계 사람들에게 깨끗하고 안전한 식수를 제공하는 비영리 단체인 채리티 워터(Charity: Water)는 5일(현지시각) 세계적인 물 위기를 해결하고자 풀뿌리 모금 캠페인을 개최한다고 발표했다. 

올해 9월 미국에서 진행되는 이 캠페인은 한정판 상품 판매, 제품 할인 등과 함께 모금자들의 참여와 활동을 촉진하고, 더 많은 사람들이 깨끗한 물을 마실 수 있도록 기금을 모을 예정이다. 특히 캠페인에 참여한 모금자는 채리티 워터 팀의 지원을 받아 비용이 전액 지불되는 여행을 신청할 기회를 가지며, 이 여행을 통해 지역 파트너를 만나고 깨끗한 물이 미치는 영향을 직접 확인할 수 있다.

브래디 조셉슨(Brady Josephson) 채리티 워터의 마케팅 부사장은 "우리는 20년이 채 안 되는 기간 동안 1천700만 명 이상에게 깨끗한 물을 공급했지만, 7억 명이 넘는 사람들은 여전히 삶의 기본 요소인 물에 대한 지속적인 접근을 충분히 이루지 못하고 있다"며 "이 캠페인은 더 많은 사람들이 변화된 삶을 누릴 수 있도록 9월 한 달 동안 기금을 마련할 서포터 커뮤니티를 결집할 것"이라고 밝혔다.

캠페인이 끝나면 가장 많이 모금한 모금자는 채리티 워터의 연례 행사에 참석하기 위한 뉴욕시 여행을 떠나, 설립자인 스콧 해리슨(Scott Harrison)을 만나고 다른 서포터들과 소통할 기회를 얻을 수 있다. [사진제공 = 채리티 워터(Charity Water)]
캠페인이 끝나면 가장 많이 모금한 모금자는 채리티 워터의 연례 행사에 참석하기 위한 뉴욕시 여행을 떠나, 설립자인 스콧 해리슨(Scott Harrison)을 만나고 다른 서포터들과 소통할 기회를 얻을 수 있다. [사진제공 = 채리티 워터(Charity Water)]

캠페인이 끝나면 가장 많이 모금한 모금자는 채리티 워터의 연례 행사에 참석하기 위한 뉴욕시 여행을 떠나, 설립자인 스콧 해리슨(Scott Harrison)을 만나고 다른 서포터들과 소통할 기회를 얻을 수 있다. 상위 5명의 모금자는 볼캐니카 커피(Volcanica Coffee)로부터 1년치 무료 커피 등을 받는다.

40달러(한 사람에게 깨끗한 물을 제공하기에 충분한 비용) 이상을 모금할 시 누구든지 채리티 워터, 저스트 펀 삭스(Just Fun Socks), 코크시클(Corkcicle), 솔가드(Solgaard)로부터 상품에 대한 할인을 받을 수 있다. 이러한 보상은 채리티 워터의 독특한 자금 지원 모델 덕분에 가능하다. 개인 기부자 그룹인 더 웰(The Well)은 뉴욕 행사, 현장학습, 상품 등을 포함한 모든 운영비를 지원한다. 

9월 한 달간 최소 1달러를 모금하거나, 물 기부 공동체인 더 스프링(The Spring)의 회원으로 참여할 시 기부된 모금이 어떻게 쓰이는지를 직접 확인할 수 있다.

조셉슨 부사장은 또 "올해 초 우리는 지지자에게 깨끗한 물을 위한 기금 마련에 가장 중요한 것이 무엇인지 질문했고, 이들은 기금을 통해 어떠한 영향과 변화가 일어나는지를 보는 데 있다고 대답했다"며 "우리는 모금자가 캠페인을 통해 자신의 기금이 어떤 영향을 미치고 있는지를 볼 수 있는 기회를 제공하고 싶다"고 덧붙였다.

채리티 워터는 전 세계 사람들에게 깨끗하고 안전한 식수를 제공하는 비영리 단체로, 물 위기를 종식하기 위해 150개 이상의 국가로부터 지지자를 동원한다. 채리티 워터는 경험이 풍부한 지역 파트너와 독점적으로 협력해 지속 가능한 지역사회 소유의 물 프로젝트를 구축하고 혁신적인 기술을 활용한다. 

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Charity Water Launches Grassroots Fundraising Campaign To Advance Clean Water Access Worldwide

Every fundraiser who raises $1 can apply for the chance to see the difference clean water makes up close and in-person

NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--charity: water, a nonprofit organization bringing clean and safe drinking water to people around the world, today announced the launch of a grassroots fundraising campaign as it accelerates its mission to end the global water crisis. Running in the United States throughout September 2023, the campaign will galvanize participation and activity with limited-edition merchandise, product discounts, and unique experiences fundraisers can unlock as they raise money to help more people get clean water. Notably, fundraisers will also have the opportunity to apply for an all-expenses-paid trip with the charity: water team to meet their local partners and see the impact of clean water for themselves.

“We’ve brought clean water to more than 17 million people in just under two decades, but the fact remains that over 700 million still lack consistent access to one of life’s most basic needs: water,” said Brady Josephson, VP of Marketing & Growth at charity: water. “We know and have seen that people, usually women and girls, will do whatever it takes to get clean water when they don’t have it. This campaign will rally our community of supporters to do something, anything, to fundraise in the month of September, with 100% of all donations directly helping more people get this life-changing gift.”

At the end of the campaign, the fundraiser who raises the most will win a trip for two to New York City to attend charity: water’s annual event to hear stories of impact, meet founder Scott Harrison, and connect with other supporters. The top five fundraisers will receive a year’s worth of free coffee from Volcanica Coffee and a pair of shoes from On. And as soon as anyone raises more than $40 — enough to provide clean water to one person — they’ll begin to unlock merchandise and discounts from Just Fun Socks, Corkcicle, and Solgaard, in addition to Charity: Water. These rewards and experiences are made possible due to in-kind donations and charity: water’s unique funding model. A group of private donors, called The Well, covers all operating expenses — including its New York event, the field trip, and merchandise. This enables every penny donated or fundraised by the public to directly fund water projects.

Any donor who raises at least $1 in September and/or is an active member of The Spring, Charity: Water’s monthly giving community, will be invited to submit an application to see how their fundraising is making a difference firsthand. Applications and interviews will be conducted by the charity: water team to choose two participants for the trip in 2024.

“Earlier this year we asked our supporters what would most inspire them to fundraise for clean water, and the resounding answer was the ability to see their impact through our work,” Josephson continued. “Thanks to our partners and Well members we are in a position to offer this opportunity to anyone who fundraises, not just the individual who raises the most. We believe every fundraiser deserves to see how they are personally making an impact and wanted to make this once-in-a-lifetime chance available to all.”

About Charity Water

Charity Water is a nonprofit organization bringing clean and safe drinking water to people around the world. With powerful storytelling and a radically transparent model that ensures 100% of every public donation funds clean water, charity: water has mobilized supporters from more than 150 countries to help end the water crisis. They work exclusively with experienced local partners to build sustainable, community-owned water projects and prove each one with innovative technology.

[출처=채리티 워터(Charity Water)(https://www.businesswire.com/news/charity-water-Launches-Grassroots-Fundraising-Campaign-To-Advance-Clean-Water-Access-Worldwide) (https://www.charitywater.org/fundraise/23)/ 2023년 9월 5일]

[번역 = 방호윤 기자]

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