탄력적 수자원 시스템 위해 3년간 5억4천만달러 규모 자본 투자 제안

고객과 커뮤니티 위한 신뢰가능한 유틸리티 인프라·서비스 보장토록 설계

산호세 워터(San Jose Water, SJW)는 1월 9일(현지시각) 2025~2027년 새로운 요금에 대한 2024년 일반요금(General Rate Case, GRC) 신청서를 제출했다고 발표했다. [사진제공 = 산호세 워터]
산호세 워터(San Jose Water, SJW)는 1월 9일(현지시각) 2025~2027년 새로운 요금에 대한 2024년 일반요금(General Rate Case, GRC) 신청서를 제출했다고 발표했다. [사진제공 = 산호세 워터]

산호세 워터(San Jose Water, SJW)는 1월 9일(현지시각) 2025~2027년 새로운 요금에 대한 2024년 일반요금(General Rate Case, GRC) 신청서를 제출했다고 발표했다. 이 신청서는 SJW 고객과 지역사회를 대상으로 탄력적인 수자원 시스템을 보장하기 위해 3년간 5억4천만 달러 규모의 자본 투자 프로그램을 제안한다. 

SJW는 미국 캘리포니아주 산호세 지역의 약 100만 명에게 물 서비스를 제공하고 있다. 특히, 1866년부터 고객에게 서비스를 제공해 왔으며, 2005년부터 물 인프라를 제고하기 위해 16억 달러 이상을 투자해 고품질의 안정적인 물 서비스를 지속 제공하고 있다.

존 탕(John Tang) 산호세 워터 규제부문 부사장은 "물은 우리가 일상 생활에서 의존하는 가장 중요한 자원 중 하나인 만큼 신뢰할 수 있는 물 서비스는 일상에 필수적일 뿐 아니라 화재 보호, 경제 활력, 환경 보존 등을 지원한다"며 "깨끗한 식수와 건강한 환경을 보장하기 위해서는 일관된 자본 지출과 이에 대한 깊은 고민이 필요하다"고 말했다.

3년마다 캘리포니아 공공시설 위원회(CPUC)의 규제를 받는 수도 사업자는 제안된 요금 조정과 요금 조정 사유를 상세히 기록한 서류를 제출해야 한다. CPUC 및 공공지지사무소(Public Advocates Office)는 고객이 합리적인 요금을 지불하도록 보장하기 위한 투명한 공공 프로세스의 일환으로, 요금 적용의 각 측면을 분석한다. 고객은 이를 통해 요금 설정 과정에 참여하고 피드백을 공유할 수 있는 기회를 제공받을 수 있다.

이 신청서는 12개월간 진행되는 CPUC의 검토 과정을 개시한다. 이 신청서에서 제안된 물 요금은 예비 단계에 있으며, CPUC는 종합적인 검토 과정을 거친 후 최종 요금을 결정할 방침이다.

GRC 적용 기간 동안 제안된 프로젝트는 연간 약 24마일의 수도관 교체 △공중 보건 보호 위한 PFAS 영향 받는 지하수 관정 문제 해결 △물공급 신뢰성 향상 위한 비음용 재이용수 시스템 확장 △수도 시스템의 물리적 보안 강화 및 지진·산불 발생 시 안전하고 신뢰할 수 있는 수도 서비스 제공 강화 △향상된 고객 서비스 위한 정보 기술 대비 △태양 에너지 활용 △디젤 발전기에서 백업 에너지 저장 시스템으로 교체 △차량 전기화 △물손실 감소 위한 음향 센서 설치 △고품질 물 서비스에 대한 접근성 개선 △기후 회복력 제고 △경제 및 인력 개발 기회 촉진 통해 CPUC의 환경·사회·정의·행동 계획(Environmental and Social Justice Action Plan) 발전 등을 포함한다.

한편, 1866년에 설립된 산호세 워터는 투자자 소유의 공공 유틸리티이며, 미국에서 가장 크고 기술적으로 정교한 도시 수도 시스템을 갖추고 있다. 

[원문보기]

San Jose Water Files General Rate Case Application Focused on Infrastructure Upgrades and Water System Safety and Resiliency

The application is designed to ensure reliable utility infrastructure and service for customers and communities.

SAN JOSE, CA--San Jose Water (SJW), a wholly-owned subsidiary of SJW Group (NYSE: SJW), announced the filing of its 2024 General Rate Case (GRC) application with the California Public Utilities Commission (CPUC) for new rates in 2025, 2026 and 2027.

The application proposes a 3-year $540 million capital investment program to ensure a resilient water system for SJW customers and its local communities. SJW provides water service to approximately one million people in the greater San Jose metropolitan area. The company has served customers since 1866, and its infrastructure requires continuous replacement before it reaches the end of its service life. Since 2005, San Jose Water has invested more than $1.6 billion to upgrade water infrastructure — ensuring the continued delivery of high-quality and reliable water service.

“Water remains one of the most critical resources that we rely on in our daily lives,” said John Tang, Vice President of Regulatory Affairs at SJW. “Reliable water service is not only essential for day-to-day function, but also supports fire protection, economic vibrancy, and environmental conservation efforts. Thoughtful and consistent capital expenditures are necessary to ensure clean drinking water and a healthy, natural environment.”

Every three years, water utilities regulated by the CPUC are required to submit a filing detailing proposed rate adjustments and the reasons for these rate adjustments. The CPUC and Public Advocates Office analyze each aspect of the rate application as part of a transparent public process to ensure customers pay reasonable rates. Importantly, customers are given an opportunity to participate and share feedback during the rate setting process.

This filing initiates an anticipated 12-month review process by the CPUC. Water rates proposed in this application are preliminary. The CPUC will determine final rates following a comprehensive review process.

- Some of the projects proposed for completion during the period covered by the GRC include:

Replacing about 24 miles of water mains annually;
Addressing PFAS-impacted groundwater wells to protect public health;
Expanding the non-potable recycled water system to improve water supply reliability;
Strengthening the physical security of our water system and enhancing our readiness to deliver safe and reliable water service during power interruptions, earthquakes and wildfires;
Deploying information technology to deliver an improved customer experience and exceptional customer service;
Reducing our carbon footprint through the deployment of solar energy, replacement of diesel generators with backup energy storage systems, electrification of our fleet, and installation of acoustic sensors to reduce water loss; 
Advancing the CPUC’s Environmental and Social Justice Action Plan by improving access to high-quality water service, increasing climate resiliency, and promoting economic and workforce development opportunities.

About San Jose Water

Founded in 1866, San Jose Water is an investor-owned public utility, and is one of the largest and most technically sophisticated urban water systems in the United States. Serving over one million people in the greater San Jose metropolitan area, San Jose Water also provides services to other utilities including operations and maintenance, billing, and backflow testing. San Jose Water is owned by SJW Group, a publicly traded company listed on the New York Stock Exchange under the symbol SJW. SJW Group also owns: Connecticut Water Company in Connecticut; Maine Water Company in Maine; and SJWTX, Inc. (dba Texas Water Company) in Texas. To learn more about San Jose Water, visit www.sjwater.com.

[출처=San Jose Water(https://www.sjwgroup.com/sites/default/files/2024-01/San%20Jose%20Water%20Files%20GRC%20Final.pdf) / 2024년 1월 9일]

[번역 = 방호윤 기자]

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